Aranyhordások a Gerecse-hegységben

A nyári kánikulában egy kellemes hetet töltöttünk Tata Agostyánban a Hotel Melitta Villában. Innen indultunk felfedezni a Gerecse-hegység szép látnivalóit, melyeket az Országos Kék Túra gyaloglása alkalmával nem érintettünk. A környékbeli városokat, arborétumokat, várakat, kastélyokat kerestük fel, ahonnan kisebb nagyobb túrákkal tértünk vissza szálláshelyünkre, ahol mindig finom háromfogásos vacsora várt, gyöngyöző söröspoharakkal. A nagy teraszon üldögélve beszélgettünk játszottunk és terveztük a következő napi túrákat késő estig. Ilyenkor a levegő már kellemes volt a nappali forrósághoz képest.

Többször érintettük a kéktúra útvonalát, ahol örömmel fedeztük fel a bélyegzőhelyeket, öreg fákat, sziklacsoportokat, erdészházakat.
Húsz év telt el az óta!

Hazaérve előkerültek a képes albumok és végignéztük mi is változott az óta. Sajnos az eltelt idő nem csak a fák évgyűrűit szaporította, hanem arcunkra is felvésett néhány vastag ráncot. Nézzük a hatalmas sátrakkal, hálózsákokat, megrakott csöves hátizsákokat és nem akarunk hinni a szemünknek a képek láttán.
Szép volt nehéz volt, és ha az egészségünk engedné, ismét nekivágnánk!