Természetbarátok klubja év végi záró túrája

Természetbarátok klubja év végi záró túrája – 2019. dec. 14.

Tegnap borongós, kicsit esős és szeles napra ébredtünk. Az idő inkább otthon maradásra csábított, de mi tizenketten bíztunk abban, hogy remek túrázásban lesz majd részünk.

Így is lett. Mikor felértünk a Misinára mindenki elővette zsákjából a sapkáját és a sálját, mert igen csak csípős szél fogadott Bennünket. De mire a Lapisra értünk már kisütött a nap, ami az addiginál is jobb kedvre derített minket. A Lapison és a Sós-hegyi kilátónál is megpihentünk és alaposan szemügyre (és nem csak kizárólag szemügyre!) vettük a hátizsákok üdítő nedveinek tartalmát. A finom pálinkák mellett, Imre isteni csokis-chilis forralt borával is kényeztettük magunkat.

Fényképek: Ignátkó Imrétől

A Remete-rétig kényelmesen bandukoltunk, majd a műút túloldalán a kék sáv jelzésen felfelé kaptattatunk a hegyoldalba, miközben gyönyörködhettünk a bükkös alját szinte teljesen beborító szúrós csodabogyó bokrokban. De a túra neheze csak eztán következett. A zöld háromszögön Orfű felé haladva jól megdolgoztatott bennünket a sár. Mentünk mi mindenhol úton, útszélen, az életerős bükkújulatban, csúsztunk, kapaszkodtunk és sokat nevettünk.

A műútra kiérve lesétáltunk a Gubacsos kulcsosházig. Addigra nagyjából mindenki letisztogatta cipőjéről a sarat. A kulcsosházhoz azonban szintén a jól felázott agyagos talajon keresztül vezetett az út, ahol Varga Jenő (a kulcsosház gondnoka) meleggel és terülj, terülj asztalkámmal várt már ránk. Mi cserébe vittünk neki egy kis sarat! A hagymás, paprikás zsíros kenyér és a forró tea mellé előkerültek a hátizsákokból a sütemények és a belső meleget adó forralt boros termoszok, pálinkás laposüvegek. A finom falatok mellé bőven jutott a jóízű beszélgetésből is.

A csapat egyik fele a korábbi busszal hazament, a kitartó „kemény mag” a későbbi járatot választotta. Mivel a pihenés és a finom falatok után új erőre kaptunk, így lesétáltunk Orfűre és ott szálltunk buszra és jöttünk haza.

Köszönöm, hogy velem tartottatok és ne felejtsétek, hogy jövőre is lesz Természetbarátok Klubja minden hónap első keddjén, ahova az előadókkal együtt sok szeretettel várlak Benneteket.

Januárban (jan. 7., kedd; 17-18 óra között; Tímár u. 21.) Nagy Gábor (DDNPI) Vaddisznók a városban című előadását hallhatjuk majd. Szerintem nagyon érdekes lesz, gyertek minél többen!

Mindenkinek áldott, békés karácsonyt, örömökben, egészségben és jó élményű túrákban gazdag boldog új esztendőt kívánok!