Keresztény emlékhelyek nyomában

Megújult keresztény emlékhelyek nyomában a Közép-Mecsekben – Augusztus 31., szombat

A nyáron is folytatódtak a keresztény emlékhelyeket felkereső, azokat bemutató túrák.

Bár szombaton már a nyár utolsó napját mutatta a naptár, igazi nyári időben indultunk útnak. Voltak, akik időben érkeztek a buszmegállóba, de akadtak olyanok is, akik bár időben a buszmegállóban voltak egy old timer autó annyira megigézte őket, hogy lemaradtak a buszról.

adri1        adri2

Mivel e két túratársunk vérbeli túrázó, így ők a Lapisra loholtak fel és itt csatlakoztak hozzánk. A Misináról a Lapisra a Rotary-kör északi oldalát járva jutottunk el. A Lapisi-kereszt és az Erdész emlékmű megtekintése után a Sós-hegyi kilátónál megpihentünk egy kicsit, majd tovább indultunk Remete-rét és Büdös-kút felé. Büdös-kútnál megebédeltünk és nekivágtunk a kaptatónak. Megnéztük az Erdei-keresztet, majd a Kereszt-kunyhónál a Rábay-keresztet is. Itt egy kicsit falatoztunk, majd elindultunk a Fehér-kúti kulcsosház irányába. Mivel vészjóslóan morgott az ég, így kicsit kiléptünk, hogy elkerüljük az esőt. Szerencsére eső nem esett, viszont a buszinduláshoz képest elég korán leértünk a Gesztenyésbe. A melegre való tekintettel, no meg szomjúságunk miatt letáboroztunk az Ezeréves műintézmény udvarán, az árnyat adó hársfa alá, ahol ki-ki kedve szerint oltotta szomját üdítővel vagy sörrel.

A túrára egy nagyon érdeklődő, jó hangulatú 15 fős csapat jött el. Sok nevetéssel, jó ízű beszélgetések hangulatával és szép élményekkel lettünk gazdagabbak a tegnapi napon.

Kedden - szeptember 3-án - sok szeretettel várunk mindenkit a Természetbarátok Klubjába, ahol Ónodi Miklós: Ahol a zergék járnak. Négy év, négy hét meg még egy kicsi a Retyezát - hegységben (Zerge-havasok) című előadása lesz hallható.