Megújult keresztény emlékhely nyomában

Megújult keresztény emlékhely nyomában a Nyugat-Mecsekben – Május 11., szombat

Az idei évben is folytatódnak a keresztény emlékhelyeket felkereső, azokat bemutató túrák. Szombaton Hetvehelyről indultunk és Erszék falu emlékkeresztjét, a Petőcpusztai haranglábat és a Döröm-cseri templomromot kerestük fel. Bár tudjuk, a májusi eső aranyat ér azért nagyon örültünk, hogy szombaton verőfényes napsütésben járhattuk a Jakab-hegyet. S mivel a héten akadt bőven esős nap, így tényleg körbe jártuk a hegyet.

Éger-völgy felé több helyen annyira felázott a talaj, hogy inkább a déli oldalon, a Jubileumi keresztet és a Babás szerköveket is érintve, a Panoráma úton jöttünk le Patacsra.

kereszteny emlekhelyek nyomaban
Sás-völgyben nem hagytuk ki a lombkorona tanösvényt sem, ahol Nagy Gábor kollégám sok érdekességet mesélt a résztvevőknek a madarakról. És bár egy napos késéssel , de megünnepeltük a Madarak és Fák Napját is.
A túra során nemcsak madárhangot, de számos érdekes növényt és állatot is láttunk.

Főleg a cincérek és a nünükék voltak igen aktívak. Kb. 5 cincér faj képviselőivel találkoztunk, a kis hőscincértől a gyászcincérig bezárólag. Meghallgattuk, hogyan cincognak, ha szorult helyzetben érzik magukat. De láttunk lábatlan gyíkot és számos ganéjtúró bogarat is. A Cigány-forrás felé az acsalapuk óriás leveleiben, a mezei zsurlók különleges hajtásaiban, az útszélén a mezei zsálya rovarcsalogató technikájában és a keresztfű, valamint a mezei menta kellemes illatába feledkezhettünk bele.

A túrára egy nagyon érdeklődő, jó hangulatú 19 fős csapat jött el. Gábor kollégámmal szívesen meséltünk nekik és érdeklődésük, lelkesedésük minket is lázba hozott. Köszönet érte minden túratársamnak.

A jövő héten Fridrich Ági kolléganőm várja Sasrétre az érdeklődőket, jó szívvel ajánlom az Ő túráját is mindenki figyelmébe.