Látogatóban Ferihegyen

Komlói és pécsi nyugdíjas turisták látogattak július 11-én Ferihegyre, a reptérre. Hosszas szervezés, adategyeztetés előzte meg a nagy napot, mert a biztonság az első!

18 fős kis csapatunk a hosszú utazás után - IC, majd vonatpótló busz vitt Százhalombattáról Kelenföldre - metróval és a repülőtéri gyorsjárattal érkezett meg a 2-es terminálhoz.

Innen gyalog sétáltunk le a Repülőtéri Múzeumhoz, ahol nagy, korábbi gépek sorakoztak. Még be is ülhettünk a pilótafülkébe.

Hamarosan jött értünk a külön busz, és megkezdődött a repülőtér bemutatása. Szakavatott vezetőnk három órán keresztül ontotta magából az ismereteket, s mi valóban érdeklődéssel hallgattuk. A repülőgépek szinte folyamatosan érkeztek és szálltak fel. Századnyi ember dolgozik, hogy a leszállás után 30 perccel a gép újra felszállhasson. Közben végigjártuk a hatalmas területet. A tűzoltó bázison megcsodáltuk a csoda tűzoltó autót, aminek egy kereke 1 millió Ft-ba kerül. (Hat van belőle.)

Mindannyian lelkesedtünk, hogy közelről láthattuk a repülőtér működését, hallhattunk a légi irányítás titkairól, láttuk az üzemanyag feltöltését, a poggyászrakodást, az utasok felszállását. A szervizútról betekinthettünk a hangárokba és műszaki előkészítőkbe. Megértettük, milyen drága a fenntartás, és mennyire fontos a fegyelmezett munka.

Nagy élmény volt! A programot ajánlom másoknak is, érdemes egy napot (és egy kis pénzt) áldozni rá!