Már a Dunánál!

Kék túráztunk!

Terveim szerint már tavaly szerettünk volna eljutni a Dunáig, de ezt csak egy hónapos késéssel sikerült elérni. Az elmúlt hetek a tervezéssel, főleg az időjárás figyelésével teltek el. Még szerencse, hogy a meteorológusok szinte soha nem találják el milyen lesz az idő! Szerintem elég lenne, ha időnként kinéznének az ablakon!  Így az utolsó pillanatig vártam a szállás lefoglalására. Pénteken Pécsett leesett egy havi mennyiségnek megfelelő eső így gondoltam minden tiszta sár lesz! Szombatra ugyan némi napsütést is ígértek már.

És mi lett a valóság. Pomázig autóztunk, onnan busszal Csobánkára. A busz várása közben még egy kis havas esős záport is átéltünk, de a túra kezdetére már ragyogott a nap! Csobánka körül még havat is csak itt-ott láttunk, de Dobogókőre 10 cm írt a hójelentés!  Így az eleinte kicsit sáros út átváltott havasra és ez igen megkönnyítette a dolgunk! Első látványos rész Pilisszentkereszt előtt a Dera szurdok, Itt már népesebb csapatokkal is találkoztunk. Én ezt a szurdokot már megjártam egyszer ( nyáron) , de most a hideg és a víz együtt sokkal szebbé tette. Pilisszentkereszt ( bélyegzőhely, kocsma ) után megindultunk Dobogókőre . Ez egy húzós emelkedő de szépen , lassan veszi fel a szintet igy nem olyan nehéz megcsinálni !

És egyre több a hó és egyre szebb a látvány . A  zsiványszikláknál már egybefüggő volt a hó és szikrázott a napsütés! A mai etap mindössze 18 km-re lett tervezve, így kényelmesen nézelődhettünk.

Annyi volt a kikötés, világosban érjünk Dobogóköre, hogy a kilátóból gyönyörködhessünk a Börzsönyre és a Dunát is lássuk ( ezt a legutóbbi Dobogókői látogatásomkor nem sikerült ) Dobogókőn rengeteg kiránduló, a kilátóban alig volt hely, de a kilátás pazar volt! Az este még messze, így az északi oldalon lévő Thirring út még belefért a mai napba. Megérte! Részint begyűjtöttünk egy geoládát, részint a hatalmas sziklaalakzatokat is megcsodálhattuk. Ez az út kb. két kilométer hosszú , igaz szépen le kell jönni szintben ,és ez azzal jár, hogy vissza is kell mászni !

A naplementére értünk vissza a Menedékházhoz , még búcsúzóul a kilátóból körbenéztünk. A szállásuk a menedékházban ( olcsó, tiszta , rendezett, emeletes ágyas). A házban van étterem is így ott meg is vacsoráztunk !

A meteorológia másnapra havat ígért ezt reggel ébredéskor meg is tudtuk erősíteni. De nagyon hideg nincs, a szél sem fúj, így ez egy igazi téli túranapnak indul. A hegy ilyen korán még üres egyedül a MTV1 munkatársai jöttek fel hójelentést készíteni és kapóra jöttünk nekik egy rövid kis interjúra is.

25 km a mai penzum , ezért a korai indulás . Szépen folyamatosan haladtunk a hó is szinte egész nap esett. De nem volt akkora, hogy ez akadályozott volna a haladásban. Ma nem volt annyi érdekesség az útvonalba, de így is nagyon sok szépet láttunk ( már amit engedett a az időnként bejövő köd ill felhőréteg!)

Kora délutánra a hóesés is gyengült így mire Visegrádra értünk más el is állt! Sőt  hazafelé már a nap is kisütött ! Visegrádról már csak vissza kellet menni Pomázra ( autóbusz, Hév ) és a jó meleg autóval irány haza!

Összességében két nap alatt 47 km-t és közel  1500 méter szintet jártunk be!  Begyűjtöttünk 8 db geoládát!  És nem mellesleg közelebb értünk  a Nagy-Milichez!

Képek:   1 nap,    2. nap

Nagy Balázs ( túravezető)