V. Múltidéző túra

Kellemes nyári reggelen indultunk az Orfű-Abaligeti elágazástól az V. Múltidéző túrára.

A vásáros úton haladtunk, majd letértünk a jelzett útról és töbrök közt haladtunk párhuzamosan a Körtvélyesi - vőlgyel. Lassan ereszkedtünk le a patak medréhez, majd azzal párhuzamosan haladtunk felfelé a szép bükkös erdőben a Bögrés-kútig. A forrásnál lehetőség volt hűs tiszta ivóvizet vételeznünk. Tovább haladva felfelé többször kereszteztük a kis patakot, majd egy szép fiatal erdős szakaszon haladva elértük a Pipás-forrást.

A forrás történetének ismertetése után egy kis emelkedőn feljutva elértük a piros sávjelzést melyet követve hamar elértük a Magyarok kunyhóját. Itt mindenki kényelembe helyezte magát a kiépített pihenőnél és elfogyasztotta ebédjét. A pihenés után a Magyarok kunyhója történetének és az emlékoszlop jelképeinek ismertetése következett, mely már az elhelyezett információs táblán is olvasható volt, melyet a Mecsek Egyesület Munka Osztálya készített.

multidezotura2017

Megemlékeztünk a múlt eseményeiről és egy nemzeti színű szalagot kötöttünk az oszlopra tiszteletünk jeléül. Innen a friss szépen festett piros és zöld sávjelzésen haladtunk tovább, majd később már csak a piros sávjelzést követve értünk a Jancsi-forráshoz, a Fenyves-forráshoz, majd a közeli Négybarát-forrásnál álltunk meg egy kis megemlékezésre. Innen már szépen lefele haladva elértük a Farkas-forrást majd az Éger-völgyben egy csoportkép elkészítéséhez a nagy tűzrakó mellett felsorakoztunk.

A túrán 22 fő vett részt.