Komlói és pécsi nyugdíjas turisták látogattak július 11-én Ferihegyre, a reptérre. Hosszas szervezés, adategyeztetés előzte meg a nagy napot, mert a biztonság az első!
18 fős kis csapatunk a hosszú utazás után - IC, majd vonatpótló busz vitt Százhalombattáról Kelenföldre - metróval és a repülőtéri gyorsjárattal érkezett meg a 2-es terminálhoz.
Innen gyalog sétáltunk le a Repülőtéri Múzeumhoz, ahol nagy, korábbi gépek sorakoztak. Még be is ülhettünk a pilótafülkébe.
Hamarosan jött értünk a külön busz, és megkezdődött a repülőtér bemutatása. Szakavatott vezetőnk három órán keresztül ontotta magából az ismereteket, s mi valóban érdeklődéssel hallgattuk. A repülőgépek szinte folyamatosan érkeztek és szálltak fel. Századnyi ember dolgozik, hogy a leszállás után 30 perccel a gép újra felszállhasson. Közben végigjártuk a hatalmas területet. A tűzoltó bázison megcsodáltuk a csoda tűzoltó autót, aminek egy kereke 1 millió Ft-ba kerül. (Hat van belőle.)
Mindannyian lelkesedtünk, hogy közelről láthattuk a repülőtér működését, hallhattunk a légi irányítás titkairól, láttuk az üzemanyag feltöltését, a poggyászrakodást, az utasok felszállását. A szervizútról betekinthettünk a hangárokba és műszaki előkészítőkbe. Megértettük, milyen drága a fenntartás, és mennyire fontos a fegyelmezett munka.
Nagy élmény volt! A programot ajánlom másoknak is, érdemes egy napot (és egy kis pénzt) áldozni rá!
FME
A túra, amelynek során felkerestük a zengővárkonyi „hős” gesztenyefát, az apátvarasdi elágazástól indult. Szép erdőben, szemerkélő esőtől felfrissülve haladtunk a Fodor-gyöpön át, a kék kereszttel jelzett turistaúton. Az erdő minden gazdagságát mutatta: madárdal kísérte utunkat, gombák sokasága virított az avar alól (míg a gondosan felkészültek vászonszatyrába nem kerültek), az út mellett a nyári vadvirágokkal teli mezőben gyönyörködhettünk, majd eliramló szarvasokat is láthattunk, akik a közel 30 fős csoport elején haladtunk.
Fotó: Baranyai Pál
Bejutott a havi-hegyi mandulafa az Év Fája döntőjébe!
Úgy tudjuk, július 9-től lehet majd szavazni. Hajrá pécsi havi-hegyi mandulafa!
A képre kattintva a döntőbe jutott fák történeteit olvashatják, az oldal alján kattintva pedig az összes a versenybe nevezett fát megtekinthetik.
Bizonyára sokan nem emlékeztek a Mecsek régi számozott jelzésű turistaútjaira!
Az alábbi térkép 1939-ben készült és a számozott rendszert mutatja! A képre kattintva egy nagyobb verziót is meg lehet nyitni, sőt ide kattintva le lehet tölteni még egy nagyobb felbontásban !
A Mecsekerdő Zrt 2018. július 11-től 2018. július 25-ig áteresz átépítés miatt lezárja a Pusztabánya üzemi út Zobákpuszta-Pusztabánya közötti szakaszát. Ebben az időszakban Zobák pusztáról csak Magyaregregy irányából lehet Kisújbányára eljutni, illetve az üzemi úton Pécsvárad felől Kisújbánya megközelíthető. Július 20-tól augusztus 10-ig a szürkeréti út lesz lezárva, ekkor a pécsváradi megközelítés lehetősége is megszűnik.
Ez idő alatt az útszakasz alkalmatlan a közlekedésre!
A lezárás módja: figyelmeztető táblák és szalagok kihelyezése Pusztabányán és Kisújbányán. A 6541sz. közútról való lehajtáskor figyelmeztető táblák kerülnek kihelyezésre.
A lezárt területre való jogtalan behajtás esetén elszenvedett balesetért, károkért a Mecsekerdő Zrt nem vállal felelősséget.