"Nehezen járható"

2022.02.13-án vasárnap reggel 9-kor indultunk a komlói Spar parkolójából 17 fős csapatunkkal a Sín-gödörbe. Mi csak "nehezen járhatónak" hívjuk, mert ez szerepel(t) a Mecsek térképen neve mellett, utalva a ránk leselkedő élményekre. Patak medernél halad az út, melyen számtalanszor át kell kelni. Ez, és a mohás sziklákon lezúduló víz adja a szépségét.

csop2
Kezdetnek egy jó kis emelkedőt kellett megmásznunk, a Szöge-hegyet. Itt még nem olyan vadregényes a táj. Közel vannak Komló lakott részei. Meredeken leereszkedtük az Egregyi-völgybe, ahonnan indult a Sín-gödör. A völgy vízesésekben és kőalakzatokban leginkább bővelkedő szakaszán tartott pihenő alatt sokan készítettek fényképeket.

Onnan egy meredek szakaszon fel-le következett, hogy a Hidasi-völgybe átjussunk. Kiértünk a szebb napokat is látott Csurgó-vízesésnél. A csapat egyik részével kitérőt tettünk a Hidasi-forráshoz, ami az év minden szakában vízvételre alkalmas hely. Ezt követően egyesültek erőink a Csurgónál, ahol megkerestük a Csurgó táblát, ettünk, ittunk. Visszafelé egy csapattag hosszabb úton akart hazamenni, ezért 16-an folytattuk utunkat.

Kiérve egy erdőgazdálkodási útra csoportkép is készült. Irány Zobák-akna és Szilvás. A csapat fele a vízmű felé vette az irányt, onnan az autóbuszállomáshoz. Így nem kellett hiába megmászniuk Szilvás nem épp alacsony dombját. A többiekkel a start és cél helyszínéül szolgáló Spar parkolóba visszamentünk, hogy elköszönjünk egymástól.

Az időjárás végig kegyes volt hozzánk. Nem hogy felhő, de még szél se rontott az élményen.  A túrán készült fényképek itt nézhetők meg!