POEÜ februári túra

A szeszélyes időjárás ismét hideget ígért a hét végére, egy téli kiránduláshoz ennél jobbat kívánni sem lehet. Meghívást kaptunk Kazal Gyuriék patacsi pincéjébe, ezt a környéket a Jakab-hegy felől illik megközelíteni. A reggeli busszal kiutaztunk Abaligetre, a horgásztótól indítottuk a túrát.

400

Hangulatos cserépbábuk mellett elhaladva, az állomás felé vezető kék sáv jelzésen kapaszkodtunk fel a Nyáras tetőre. Gyönyörű kilátás nyílik innét a falura, minden évszakban érdemes feljönni ide egy rövid sétára. A Denevér-tanösvényen lehet visszakanyarodni a barlang fölé. Mi a Vacak-forrást útba ejtve lementünk a Nyáras-völgybe, ami aztán Virágos-völgy néven folytatódik. Keresgéltük a múlt héten kinyílt virágokat, azok most dermedten bújtak az anyaföldhöz. A Csepegő forráshoz érve elkanyarodtunk a Herma-hegy felé, és egy rövid pihenő után továbbindulva kiértünk a Petőc-akna felé vezető műútra.

Sok szép út vezet fel a Jakab-hegyre, mi egy ritkábban járt földúton indultunk fölfelé. Igazi téli hangulat várt itt bennünket. Az elmúlt napokban lehullott csapadék ide szilárd formában érkezett, erre rakódott rá a frissen szállingózó a hó. A Halomsírokhoz közeledve értünk a jelzett útra, ezen mentünk a Zsongor-kőhöz. Az Avar-gyűrűn indultunk lefelé, ami rávezet a zöld sáv jelzésre. A magoncokat nevelő hangulatos fenyőerdőt elhagyva rövidesen Patacsra értünk, ahol a házigazdák meleg szobával és forralt borral vártak bennünket.